Sunday, May 06, 2007

کی گفته قاصدک ها همیشه خبر خوش میارن




 
posted by مهناز at 8:16 AM |


3 Comments:


At 8:42 AM, Anonymous Anonymous

آنکه مي‌گويد دوست‌ات مي‌دارم
خنياگر ِ غم‌گيني‌ست
که آوازش را از دست داده است.



ای کاش عشق را
زبان ِ سخن بود


هزار کاکُلي شاد

در چشمان ِ توست


هزار قناری خاموش
در گلوی من.



عشق را
ای کاش زبان ِ سخن بود


آنکه مي‌گويد دوست‌ات مي‌دارم
دل ِ اندُه‌گين ِ شبي‌ست
که مهتاب‌اش را مي‌جويد.



ای کاش عشق را
زبان ِ سخن بود



هزار آفتاب ِ خندان در خرام ِ توست
هزار ستاره‌ی گريان
در تمنای من.



عشق را
ای کاش زبان ِ سخن بود


احمد شاملو

 

At 8:57 AM, Anonymous Anonymous

... گاه آرزو می کنم زورقی باشم برای تو
تا بدان جا برمت که می خواهی.
زورقی توانا
به تحمل باری که بر دوش داری،
زورقی که هیچگاه واژگون نشود
به هر اندازه که ناآرام باشی
یا متلاطم باشد
دریایی که در آن می رانی.

از کتاب: همچون کوچه ای بی انتها
مارگوت بیکل Margut Bickel
ترجمه احمد شاملو

 

At 9:03 AM, Anonymous Anonymous

من آموخته ام

به خود گوش فرا دهم

و صدائي بشنوم

كه با من مي گويد

((اين لحظه)) مرا چه هديه خواهد داد


نياموخته ام

گوش فرا دادن به صدائي را

كه با من در سخن است

و بي وقفه مي پرسد

من ((بدين لحظه)) چه هديه خواهم داد.

مارگوت بيكل
ترجمه احمد شاملو